متخصص گوش، حلق و بینی

متخصص گوش،حلق و بینی کیست؟

متخصص گوش،حلق و بینی کیست؟

متخصص گوش،حلق و بینی (Ear, nose and throat specialist) یکی از پزشکانی می‌باشد که در زمینه مراقبت‌های پزشکی و تشخیص دادن آن‌ها که مربوط به گوشی، بینی و حلق باشد تخصص دارد. این پزشک تمرکز گسترده‌ای روی بیماری‌هایی که مربوط به حنجره، گلو و بینی می‌باشد دارد و می‌توانید تمامی آن‌ها را درمان کند. دوره‌های درمانی که این پزشک گذرانده است در حوزه علوم ارتباطی هم بوده که درمان گفتاری و شنیداری را هم انجام می‌دهد. یک ENT می‌تواند تمامی اختلالاتی که مربوط به کم شنوایی، اختلال ناتوانی، حفظ تعادل می‌باشد را درمان کند. وظایفی که این پزشک بر عهده دارد متنوع می‌باشد و به همین دلیل تخصصی که می‌خواهد دریافت کند نیاز به دانش و مهارت زیادی دارد.

متخصصان گوش، حلق و بینی می‌توانند از طریق مقاله “متن تبلیغات پزشکی” بیمار جذب کرده و آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وظایف متخصص گوش،حلق و بینی :

پزشکی که متخصص گوش،حلق و بینی می‌باشد مانند بسیاری از پزشکان دیگر وظایف زیادی به درمان بیماری‌های بیماران خود بر عهده دارد. برخی از افرادی که می‌خواهند جراحی پلاستیک بینی انجام دهند باید نزد این پزشک بروند. پزشک بعد از معاینه‌های اولیه تشخیص می‌دهد که آیا آن‌ها می‌توانند جراحی پلاستیک انجام دهند و یا اینکه جراحی برای آن‌ها گزینه مناسبی نمی‌باشد.

برخی از افرادی که به دنبال علت سردردهای میگرنی خود می‌باشند می‌توانند برای درمان کردن آن‌ها نزد ENT مراجعه نمایند. تمامی مشکلاتی که در سیستم شنوایی، بویایی، شنیداری به وجود می‌آید را این پزشک می‌تواند با بهترین روش‌های درمانی درمان نماید. ساختار مربوط به گوش، حلق و بینی پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد که پزشک باید به خوبی با تمامی این ساختارها آشنایی داشته باشد تا در صورت لزوم آن‌ها را روش‌های متنوع درمان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا